إصدار المستعرض الذي تستخدمه لا يوصى به لهذا الموقع.
يُرجى التفكير في الترقية إلى أحدث إصدار للمستعرض لديك بالنقر فوق أحد الروابط التالية.

10

Cores mean more power than ever

Extreme Performance

The Intel® Core™ i7 processor Extreme Edition is our most powerful Intel desktop processor ever—with up to 10 cores. Do more. Play harder. Never lag. With an Intel® Core™ processor under the hood you can do all it in beast mode. Enjoy uninterrupted gaming and total immersion. Get smooth gameplay even at 4K.

Find your Intel® Core™ processor

25%

Faster1 2: Game in 4K, record, and stream all at once

Seamless Megatasking

You can be totally immersed in full HD gaming, communicating with your teammates while live-streaming and capturing highlights for editing and posting later—all simultaneously. That's megatasking, and with the power of the latest Intel® Core™ i7 processors, nothing will compromise your gameplay.

Future of Gaming is Now

Experience gaming in a whole new way—immersive virtual reality and brilliant 4K resolution transport you like never before. Intel® processors ensure high and consistent frame rates that reduce VR head spins.

Dive into virtual reality

Intel® Optimized Games

The most exciting game titles are even more fun when they're optimized for Intel. Check them out for yourself- then chase, blast, discover, and soar into thrilling new worlds.

Get your game on

Intel in eSports

We are proud to sponsor teams who are leading the world in pro gaming.

EDward Gaming

EDward Gaming, China, competes in the League of Legends Pro League* (LPL). They entered pro gaming in September 2013 and secured a spot in the 2014 LPL Spring split, where they emerged champions. The team was formed by members of World Elite.

Learn more about EDward Gaming

Cloud9

Cloud9, North America, quickly evolved into one of the strongest and most recognized eSports teams in the world. They've achieved countless #1 placements in League of Legends, DOTA 2*, Heroes of the Storm*, Counter-Strike*, Hearthstone*, Smite*, and Smash Brothers*.

Find out about Cloud9

Technology + Tools

Get Inside Gaming with Intel iQ

Tap into the latest and greatest stories, articles, and insights about the gaming world in our tech culture magazine.

Check out the articles

معلومات المنتج والأداء

1

بالاستناد إلى الاحتمال المُقاس لتشغيل الألعاب مع إتمام 5 مهامٍ أو أكثر في الوقت عينه (مقارنة بين معالج Intel® Core™ i7-6950X ومعالج Intel® Core™ i7-5960X).

2

من المحتمل أن يكون قد تم تحسين حمل العمل والبرامج المستخدمة في اختبارات الأداء بالنسبة إلى الأداء على معالجات Intel®‎ المصغرة فقط. يتم قياس اختبارات الأداء مثل SYSmark* وMobileMark* باستخدام أنظمة ومكونات وبرامج وعمليات ووظائف كمبيوتر معينة. وقد يؤدي التغيير في أيّ من هذه العوامل إلى اختلاف في النتائج. عليك الرجوع إلى اختبارات أداء ومعلومات أخرى من شأنها مساعدتك في إجراء تقييم كامل لمشترياتك المتوقعة، بما في ذلك أداء المنتج عند استخدامه مع منتجات أخرى. للحصول على المعلومات الكاملة، يرجى زيارة http://www.intel.co.uk/content/www/xr/ar/benchmarks/benchmark.html.

3

يتطلّب جهازاً ممكناً وقد يتطلب برنامجًا أو تطبيقات خارجية أخرى لتوفير الميزات الموصوفة. قد لا تتوفر بعض الميزات أو كلّها أو قد تكون قيد التطوير في البلد حيث تقيم. استشر بائع التجزئة الذي تتعامل معه أو تعرف على المزيد على الصفحة التالية http://www.intel.com/content/www/xr/ar/architecture-and-technology/realsense-overview.html.

4

قد يتسبب تغيير تردد الساعة أو الجهد بأضرار في العمر المفيد للمعالج ومكونات النظام الأخرى أو تقليصه، كما قد يقلل من ثبات النظام وأدائه. قد لا تنطبق ضمانات المنتج إن تم تشغيل المعالج في ظروف تتجاوز مواصفاته. تحقق من الشركة المصنعة للنظام ومكوناته للحصول على تفاصيل إضافية. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة: http://www.intel.com/content/www/xr/ar/gaming/overclocking-intel-processors.html.

5

أداء تطبيق يتطلب عمليات حوسبة مكثفة. SPEC* CPU2000/2006 هو اختبار معياري من اتحاد شركات SPEC يقيس أداء الجهاز ومعدل نقله باستخدام الاختبارات الثانوية لتطبيق يتطلب عمليات حوسبة مكثفة. يقيس SPECint*_base2000/2006 سرعة جهاز في إتمام مهمة حوسبة عدد صحيح واحدة. يقيس SPECint*_rate_base2000/2006 معدل النقل أو عدد مهام حوسبة عدد صحيح التي يستطيع الجهاز إتمامها في وقت محدد. دعم نظام التشغيل: نظام تشغيل Desktop Windows* وUNIX*/Linux* وMac*.

6

يجب توفر نظام مزود بتقنية Intel® Turbo Boost Max Technology 3.0. تتوفر تقنيتا Intel® Turbo Boost Max Technology 3.0 وIntel® Turbo Boost Technology 2.0 في بعض معالجات Intel®‎ المحددة فقط. راجع الشركة المصنعة لجهاز الكمبيوتر الشخصي. يختلف الأداء حسب الأجهزة والبرامج وتكوين النظام. لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة www.intel.com/content/www/xr/ar/architecture-and-technology/turbo-boost/turbo-boost-max-technology.html.