Capital Markets: Multi-Channel Banking

Delivering customer satisfaction anywhere, anytime

The financial services industry has never had such a wide array of delivery channels to reach customers: mobile devices, branches, ATMs, the Internet, call centers, and voice response, to name a few. Though banks invested heavily to create these channels, efforts and infrastructure were often duplicated, and customer data was trapped into outdated silos. To stay competitive, firms must:

  • Reach clients when, where, and in the way they demand with better, faster, more affordable solutions.
  • Remotely manage IT issues to help lower costs in a multi-channel banking environment.
  • Drive down costs with server consolidation and power savings.
  • Work seamlessly with IT to store and extract customer data.
  • Rapidly deliver new products, such as mortgage or savings offers responding to the latest interest-rate swings.
Delivery Channels

View the full image >

Staying ahead of the technology curve

If banks update their technology as rapidly as their consumers do, they will be able to profile customer behavior and deliver the personalized level of service consumers expect, all through a multitude of channels. Moreover, it’s essential to keep fraud to a minimum and customer data secure. These efforts demand a flexible architecture that can be maintained in real time.

Remote control with the Intel® Core™  vPro™ i5 processor

The Intel® Core™ vPro™ i5 processor1 provides financial firms with protected, remote, hardware-based management capabilities through Intel® Active Management Technology (Intel® AMT).2 These capabilities are embedded into PCs, laptops, ATMs, and other self-service kiosks to improve remote manageability and reduce costly troubleshooting visits to sites such as ATMs. For example, South Korea’s Shinhan Bank has projected a 43 percent reduction in ATM downtime since implementing Intel vPro technology1 in its network of ATMs. Other benefits of Intel Core vPro i5 processors1 include:

  • Remote support: Remotely power up PCs to a working state to improve remote patch resolution
  • Remote console redirection: Better diagnose and repair software problems, even when the OS is unresponsive or the hardware requires replacement
  • Improved security: Better identify vulnerabilities, isolate and lock down the OS when needed, and detect changes to the software stack during reboot
  • Intel® Anti-Theft Technology: Enables laptops to shut down if they are lost or stolen, and return to normal once recovered3
Less is more with Intel® Xeon® processors

Less is more with Intel® Xeon® processors

Delivering a multi-channel banking strategy requires the ability to rapidly deliver new banking solutions to the market and respond to opportunities before competitors. Intel® Xeon® processors can help firms quickly deliver new solutions thanks to their flexible architecture and Intel® Virtualization Technology (Intel® VT).4 With more computing power packed into a smaller number of servers, firms boost efficiency while cutting down on power costs and space.

The Intel® Xeon® processor E5 family

The flexible Intel® Xeon® processor E5 family automatically regulates power consumption and intelligently adjusts server performance for single- and multi-threaded applications, including increased floating-point performance for high-performance computing workloads.56 The processor can also shift into its lowest available power state to conserve energy, and when workloads increase, Intel® Turbo Boost Technology 2.0 delivers up to two times more performance on demand than previous-generation Turbo Boost technology.578

The increased flexibility you’ll see with the Intel Xeon processor E5 family is accompanied by performance boosts of up to 80 percent over previous-generation Intel processor-based servers.59

Along with greater performance and flexibility comes peace of mind from knowing you’re running some of the most secure and efficient servers available.

Intel® Xeon® processor E7 family

The Intel® Xeon® processor E7 family supports the most data-intensive and mission-critical applications, such as a bank’s customer relationship management (CRM) system, which pulls data across the firm’s operations. With the Intel Xeon processor E7 family, firms can:

  • Consolidate IT environments: Creating the same number of instances on a smaller number of servers delivers more virtual machines per server
  • Save both space and energy: Increasing the number of virtual machines reduces a firm’s physical server footprints
  • Lower your bottom line: Better performance perserver can lower operating costs up to 95% over 4-socket single-core servers.10


معلومات المنتج والأداء

open

1. إن تقنية Intel® vPro™ متطورة وتتطلب عملية إعداد وتنشيط. يتوقف توفر الميزات والنتائج على عملية إعداد الأجهزة والبرامج وبيئة تكنولوجيا المعلومات وتكوينها. لمعرفة المزيد، يُرجى زيارة موقع: www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/vpro/vpro-technology-general.html. 

2. تتطلب تقنية الإدارة النشطة من ®Intel (Intel® AMT) نظام كمبيوتر يضم مجموعة شرائح ممكّنة لتشغيل Intel® AMT وبرامج وأجهزة للشبكة، إضافة إلى اتصال بمصدر طاقة واتصال بشبكة المؤسسة. يتطلب الإعداد عملية تكوين يقوم بها المشتري، وقد يتطلب كتابة برامج نصية على وحدة تحكم الإدارة أو مزيداً من التكامل مع الأطر الأمنية الموجودة مسبقاً لتمكين وظائف معينة. قد يتطلب الإعداد أيضاً إدخال تعديلات على عملية تنفيذ إجراءات العمل الجديدة. في ما يتعلق بالأجهزة المحمولة، قد لا تتوفر تقنية Intel AMT، كما قد تكون بعض الوظائف محدودة على شبكة VPN المضيفة المستندة إلى نظام التشغيل أو عند الاتصال لاسلكياً أو عند الاعتماد على طاقة البطارية أو في وضع السكون أو السبات أو عند إيقاف التشغيل. لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الموقع www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/vpro/vpro-technology-general.html.

3. تقنية مكافحة السرقة لحماية الكمبيوتر من Intel® (Intel® AT-p). لا يستطيع أي نظام كمبيوتر توفير الأمان المطلق في كافة الظروف. تتطلب تقنية مكافحة السرقة من Intel®‎ (Intel® AT) نظام كمبيوتر مزوداً بمجموعة شرائح ممكّنة لتشغيل تقنية Intel® AT وبيوس BIOS وإصدار برنامج ثابت وبرامج وتطبيق ISV/موفر خدمة يدعم تقنية Intel AT علاوة على اشتراك في الخدمة. لا تعمل آليات الكشف (المشغلات) والرد (الإجراءات) والاسترداد إلا بعد تنشيط وظائف تقنية Intel® AT وتكوينها. قد لا يقدم بعض موردي البرامج المستقلة (ISV) أو بعض موفري الخدمة عدداً من الوظائف، وقد لا تكون هذه الأخيرة متوفرة في كل البلدان. لا تتحمل Intel أي مسؤولية في حالة فقدان البيانات و/أو الأنظمة أو سرقتها أو أي أضرار أخرى ناتجة عن ذلك.

4. تتطلب "تقنية التمثيل الافتراضي" (Intel® Virtualization Technology) حاسوباً مجهزاً بمعالج ونظام BIOS وبرنامج مراقبة الآلات الافتراضية (VMM) تدعم كلها هذه التقنية، وفي بعض الاستخدامات يجب توافر برمجيات خاصة للمنصة تدعم هذه التقنية أيضاً. ستختلف الوظائف والأداء وغيرها من المزايا حسب تشكيلات العتاد والبرمجيات، وقد يتطلب الأمر تحديث نظام BIOS قد لا تكون التطبيقات البرمجية متوافقة مع جميع أنظمة التشغيل. يرجى التأكد من منتج التطبيقات الذي تتعامل معه.

5. من المحتمل أن يكون قد تم ضبط حمل العمل والبرامج المستخدمة في اختبارات الأداء بالشكل الأمثل لتحقيق أفضل أداء على معالجات إنتل فقط. يتم قياس اختبارات الأداء مثل SYSmark وMobileMark باستخدام أنظمة ومكونات وبرامج وعمليات ووظائف حاسوبية محددة. وقد يؤدي التغيير في أيّ من هذه العوامل إلى اختلاف في النتائج. عليك الرجوع إلى اختبارات أداء ومعلومات أخرى من شأنها مساعدتك في إجراء تقييم كامل لمشترياتك المتوقعة، بما في ذلك أداء المنتج عند استخدامه مع منتجات أخرى. لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الصفحة http://www.intel.com/performance. تم قياس النتائج من قبل شركة إنتل بالاستناد إلى البرنامج أو معايير القياس أو غيرها من بيانات الأطراف الثالثة ويتم تقديمها بهدف توفير المعلومات فقط. ق إن أي اختلاف في تصميم أجهزة النظام أو برامجها أو تكوينها قد يؤثر على الأداء الفعلي.    إن شركة إنتل لا تتحكم بالتصميم أو تنفيذ بيانات الطرف الثالث المذكورة في هذا المستند كما لا تدقق بها.  تشجع شركة إنتل عملائها كافة على زيارة المواقع الالكترونية للأطراف الثالثة أو المصادر الأخرى المذكورة للتحقق مما إذا كانت البيانات المذكورة دقيقة وتعكس أداء الانظمة المتوفرة للشراء.

6. تتطلب نظاماً يعتمد تقنية خيوط المعالجة فائقة التعدد من Intel®‎ (تقنية Intel® HT)، راجع الشركة المصنعة للكمبيوتر الشخصي. يختلف الأداء حسب الأجهزة والبرامج المحددة المستخدمة لديك. غير متوفر في الجيل السابق من معالجات Intel® Core™ i5-750. لمزيد من التفاصيل حول المعالجات التي تدعم تقنية HT، يُرجى زيارة الموقع التالي http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/hyper-threading/hyper-threading-technology.html.

7. تتطلب نظاماً يعتمد تقنية تعزيز السرعة من Intel®. لا تتوفر تقنية تعزيز السرعة من Intel وتقنية تعزيز السرعة 2.0 من Intel إلا في معالجات Intel® محددة. راجع الشركة المصنعة لجهاز الكمبيوتر الشخصي. يتباين النظام على حسب الأجهزة المادية والبرامج وتكوين النظام. . لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الموقع التالي www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/turbo-boost/turbo-boost-technology.html.

8. المصدر: مقارنة الأداء باستخدام برنامج تقييم الأداء SPECint*_rate_base2006 مع تمكين وتعطيل تقنية تعزيز السرعة من Intel®. نقاط الخط الأساسي تبلغ 390 (تمكين تقنية تعزيز السرعة من Intel®) و3XX (تعطيل تقنية تعزيز السرعة من Intel®) استنادًا إلى تقديرات Intel الداخلية المقاسة بتاريخ 4 أغسطس 2011 باستخدام نظام Supermicro* X8DTN+ المزودة بمعالجي Intel® Xeon® من الفئة X5690، مع تمكين تقنية تعزيز السرعة من Intel® أو تعطيل تقنية تعزيز السرعة من Intel®، وتمكين تقنية تحسين تدرج السرعة Intel SpeedStep®، وتمكين تقنية خيوط المعالجة فائقة التعدد من Intel®، بذاكرة وصول عشوائي 48 جيجا بايت، ونظام Red Hat Enterprise Linux Server 6.1 beta من أجل x86_6. النقاط الجديدة تبلغ 593 (تمكين تقنية تعزيز السرعة من Intel®) و529 (تعطيل تقنية تعزيز السرعة من Intel®) استنادًا إلى تقديرات Intel الداخلية المقاسة باستخدام منصة Intel المزودة بمعالجي Intel® Xeon® من الفئة E5-2680، مع تمكين تقنية تعزيز السرعة من Intel® أو تعطيل تقنية تعزيز السرعة من Intel®، وتمكين تقنية تحسين تدرج السرعة Intel SpeedStep®، وتمكين تقنية خيوط المعالجة فائقة التعدد منIntel®، بذاكرة وصول عشوائي 64 جيجا بايت، ونظام Red Hat* Enterprise Linux Server 6.1 beta من أجل x86_6.

10. تم اختبار الأداء والتقييم باستخدام أنظمة كمبيوتر و/أو مكونات معينة، وتعكس النتائج الأداء التقريبي لمنتجات Intel®‎ كما تم قياسها في تلك الاختبارات. قد يؤثر أي اختلاف في أجهزة النظام أو تصميم أو تكوين البرامج على الأداء الفعلي. ينبغي على المشترين الرجوع إلى مصادر معلومات أخرى لتقييم أداء الأنظمة أو المكونات التي يفكرون في شرائها. لمزيد من المعلومات حول اختبارات الأداء وحول أداء منتجات Intel، قم بزيارة الموقع التالي: www.intel.com/content/www/us/en/benchmarks/resources-benchmark-limitations.html.