• <المزيد على Intel.com

Server Power Consumption

Intel® processors optimize server power consumption

Intel’s next-generation servers reduce power consumption

As cloud-computing services and other forces increase the demands of your data center, creating a more efficient IT infrastructure is essential. With the right server technology, not only can you put more powerful applications in the hands of users via your private cloud, you can simultaneously keep your energy bills down.

Automated power management

With the versatility to automate and adapt performance to meet server workloads, Intel® Xeon® processor E5 family-based servers deliver a noticeable improvement in your data center’s ability to handle storage, network, virtualization, and security demands. This improves your ability to allocate and dynamically balance power at the rack, row, or data center level to optimize performance and reduce costs.1, 2

Upgrading to these server processors helps you optimize power in several ways:

  • Fine-tuning control: Power tuning technology uses onboard sensors to give greater control over power and thermal levels across the system.
  • Automatic regulation: Intel® Intelligent Power Technology automatically regulates power consumption to combine industry-leading energy efficiency with intelligent performance that adapts to your workload. It’s supported by the Intel® Node Manager (Intel® NM) for increased rack density and the Intel® Data Center Manager (Intel® DCM) for greater data center efficiency.
  • Traffic consolidation: Your data center can consolidate network-attached storage (NAS)-based traffic, simplify cabling for faster connections, and reduce power.

Expected benefits of upgrading

Compared to single-core servers, Intel Xeon processor E5 family-based servers demonstrate vastly improved efficiency by multiple measures:

  • Increase rack density up to 40 percent.3,4
  • Get up to 50 percent more performance than previous generations with servers based on the Intel® Xeon® processor E5-2600 v2 product families.5,6

Increase server performance: Intel® Xeon® processor E5 family

Increase server performance with more cores, greater memory, and Intel® Turbo Boost Technology 2.0.

Watch the video >

Best practices for high performance

Stay current with the latest Intel research on air-cooled high-performance data centers, and learn what the case studies show about the best methods for data center design.

Read the white paper >

Server efficiency explained

Understand what makes Intel Xeon processors so efficient, and learn how they optimize performance for the most demanding applications.

Read the product brief >

معلومات المنتج والأداء

open

1. من المحتمل أن يكون قد تم تحسين حمل العمل والبرامج المستخدمة في اختبارات الأداء بالنسبة إلى الأداء على معالجات Intel®‎ المصغرة فقط. يتم قياس اختبارات الأداء مثل SYSmark* وMobileMark* باستخدام أنظمة ومكونات وبرامج وعمليات ووظائف كمبيوتر معيّنة. وقد يؤدي التغيير في أيّ من هذه العوامل إلى اختلاف في النتائج. عليك الرجوع إلى اختبارات أداء ومعلومات أخرى من شأنها مساعدتك في إجراء تقييم كامل لمشترياتك المتوقعة، بما في ذلك أداء المنتج عند استخدامه مع منتجات أخرى.

2. المصدر: مقارنة الأداء باستخدام برنامج تقييم الأداء SPECint*_rate_base2006 في نفس TDP. نقاط الخط الأساسي تبلغ 391 في الجيل السابق من المعالج Intel® Xeon® من الفئة X5690 المزود بعدد 2 قاعدة توصيل إستنادًا إلى أفضل نقاط منشورة على الموقع www.spec.org بتاريخ 6 أكتوبر 2011. للحصول على التفاصيل، يُرجى زيارة الصفحة: http://www.spec.org/cpu2006/results/res2011q3/cpu2006-20110831-18532.html. تعتمد النقاط الجديدة البالغة 616 على تقديرات داخلية أجرتها Intel باستخدام منصة Intel تحتوي على معالجي Intel® Xeon® من الفئة E5-2680, مع تمكين تقنية تعزيز السرعة من Intel®، وتمكين تقنية تحسين تدرج السرعة Intel SpeedStep®، وتمكين تقنية خيوط المعالجة فائقة التعدد من Intel®، بذاكرة وصول عشوائي 64 جيجا بايت، بنظام تشغيلRed Hat Enterprise Linux* Server 6.1 beta من أجل x86_6.

3. من المحتمل أن يكون قد تم تحسين حمل العمل والبرامج المستخدمة في اختبارات الأداء بالنسبة إلى الأداء على معالجات Intel®‎ المصغرة فقط. يتم قياس اختبارات الأداء مثل SYSmark* وMobileMark* باستخدام أنظمة ومكونات وبرامج وعمليات ووظائف كمبيوتر معيّنة. وقد يؤدي التغيير في أيّ من هذه العوامل إلى اختلاف في النتائج. عليك الرجوع إلى اختبارات أداء ومعلومات أخرى من شأنها مساعدتك في إجراء تقييم كامل لمشترياتك المتوقعة، بما في ذلك أداء المنتج عند استخدامه مع منتجات أخرى.

4. هناك زيادة في الكثافة بنسبة 40% لكل إثبات منشور بخصوص المفهوم على الموقع http://communities.intel.com/docs/DOC-4212.

5. من المحتمل أن يكون قد تم ضبط حمل العمل والبرامج المستخدمة في اختبارات الأداء بالشكل الأمثل لتحقيق أفضل أداء على معالجات إنتل فقط. يتم قياس اختبارات الأداء مثل SYSmark وMobileMark باستخدام أنظمة ومكونات وبرامج وعمليات ووظائف حاسوبية محددة. وقد يؤدي التغيير في أيّ من هذه العوامل إلى اختلاف في النتائج. عليك الرجوع إلى اختبارات أداء ومعلومات أخرى من شأنها مساعدتك في إجراء تقييم كامل لمشترياتك المتوقعة، بما في ذلك أداء المنتج عند استخدامه مع منتجات أخرى. لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الصفحة http://www.intel.com/performance. تم قياس النتائج من قبل شركة إنتل بالاستناد إلى البرنامج أو معايير القياس أو غيرها من بيانات الأطراف الثالثة ويتم تقديمها بهدف توفير المعلومات فقط. ق إن أي اختلاف في تصميم أجهزة النظام أو برامجها أو تكوينها قد يؤثر على الأداء الفعلي.    إن شركة إنتل لا تتحكم بالتصميم أو تنفيذ بيانات الطرف الثالث المذكورة في هذا المستند كما لا تدقق بها.  تشجع شركة إنتل عملائها كافة على زيارة المواقع الالكترونية للأطراف الثالثة أو المصادر الأخرى المذكورة للتحقق مما إذا كانت البيانات المذكورة دقيقة وتعكس أداء الانظمة المتوفرة للشراء.

6. تكوين الخط الأساسي ومجموع النقاط لقياس الأداء: SPECVirt_sc*2013: نظام أساسي مع معالجي Intel® Xeon®‎ E5-2690 وذاكرة سعة 256 غيغابايت، وRHEL 6.4 (KVM)‎ مصدر الخط الأساسي ابتداءً من يوليو 2013. مجموع النقاط: ‎624.9 @ 37 VMs. التكوين الجديد: نظام IBM مع نظام أساسي x3650 M4* ومعالجي Intel Xeon E5-2697 v2 وذاكرة سعة 512 غيغابايت، وRHEL 6.4(KVM)‎. المصدر: تم الإرسال إلى SPEC* للمراجعة/النشر ابتداءً من 10 سبتمبر 2013. مجموع النقاط 947.9 @ 57 VMs.