• <المزيد على Intel.com

Mobile Intel® HM55 Express Chipset

Mobile Intel® HM55 Express Chipset

The mobile Intel® HM55 Express Chipset is part of the mobile Intel® 5 Series Chipsets, providing a new single chip architecture that delivers:

  • Intel® Anti-Theft Technology for PC protection that can disable a lost or stolen PC and reactivate it without compromise to the system or data
  • Blu-ray* logo capable HD video playback, with native support for Blu-ray drives

Mobile Intel® HM55 Express Chipset

Chipset Diagram

Product information

Features and benefits
Intel® Flexible Display Interface An innovative path for two independently controlled channels of integrated graphics display data to be transported to the mobile Intel® 5 Series Chipset.
Support for High Definition Multimedia Interface
(HDMI)*, DisplayPort* and DVI
HDMI delivers uncompressed HD video and uncompressed multi-channel audio in a single cable, supporting all HD formats including 720p, 1080i and 1080p. This chipset also supports the DisplayPort interface with up to 2560 x 1600 resolution.
Intel® High Definition Audio Integrated audio support enables premium digital surround sound and delivers advanced features such as multiple audio streams and jack re-tasking.
Intel® Anti-Theft Technology Intel® Anti-Theft Technology (Intel® AT) allows systems to be disabled if they are lost or stolen. The technology can be used with or without a connection to the Internet or a corporate network. Intel® AT can block the OS from loading, even if the hard drive is replaced or reformatted. Intel® AT can also be used to disable access to data encryption keys and block access to valuable data on the hard drive, even if the drive is moved to a different system.
PCI Express* 2.0 interface Offers up to 2.5GT/s for fast access to peripheral devices and networking with up to 6 PCI Express* 2.0 x1 ports, configurable as x2 and x4 depending on motherboard designs.
Universal Serial Bus (USB) Hi-Speed USB 2.0 provides greater enhancement in performance with a design data rate of up to 480 megabits per second (Mbps) with up to 12 USB 2.0 Ports.
USB 2.0 rate matching hub Enables lower power requirements and manages the transition of the communication data rate from the high speed of the host controller to the lower speed of USB full speed /low speed devices.
Serial ATA (SATA) 3 Gb/s High-speed storage interface supports faster transfer rate for improved data access with up to 4 SATA ports.
eSATA SATA interface designed for use with external SATA devices. It provides a link for 3 Gb/s data speeds to eliminate bottlenecks found with current external storage solutions.
SATA port disable Enables individual SATA ports to be enabled or disabled as needed. This feature provides added protection of data by preventing malicious removal or insertion of data through SATA ports. Especially targeted for eSATA ports.
USB port disable Enables individual USB ports to be enabled or disabled as needed. This feature provides added protection of data by preventing malicious removal or insertion of data through USB ports.
Intel® integrated 10/100/1000 MAC Support for the Intel® Gigabit Network Connection 82578DC
Green technology Manufactured with lead-free and halogen-free component packages

Additional information: 1 2  3

معلومات المنتج والأداء

open

1. تتطلب واجهة ربط أجهزة العرض Intel® Flexible Display Interface (Intel® FDI) وواجهات ربط أجهزة العرض التي يوفرها طقم الرقاقات نظاماً حاسوبياً يتضمن معالجاً وطقم رقاقات ونظام BIOS وبرمجيات تمكين خاصة ببطاقة الرسوميات Intel® Graphics Media Accelerator.

2. تتطلب صوتيات إنتل عالي التحديد Intel® HD Audio نظاماً مع طقم رقاقات إنتل ولوحة أم متوافقة كلها متوافقة مع هذه التقنية، فضلاً عن تركيب برمجيات الترميز codec وبرامج تشغيل الأجهزة المناسبة. ستختلف جودة ونوعية الصوت التي يقدمها النظام تبعاً للتطبيق الواقعي ونوع المتحكم الصوتي وبرمجيات الترميز codec وبرامج تشغيل الأجهزة والسماعات. لمزيد من المعلومات حول صوتيات إنتل عالية التحديد Intel® HD Audio، ارجع إلى www.intel.com/design/chipsets/hdaudio.htm.

3. لا يستطيع أي نظام كمبيوتر توفير الأمان المطلق في كافة الظروف. تتطلب تقنية مكافحة السرقة (Intel® AT)، التي يشار إلها أحياناً باسم "الحبة المسمومة"، نظاماً حاسوبياً يدعم تلك التقنية على مستوى كل من طقم الرقاقات ونظام BIOS والبرنامج الداخلي الثابت والبرمجيات، كما تتطلب توفير هذه الخدمة من قبل مزود الخدمة/بائعي البرامج المستقلين والاشتراك فيها. تنفذ تقنية مكافحة السرقةIntel® AT وظيفة تعطيل الوصول للبيانات المشفرة بما يمنع الوصول إلى مواد التشفير أو حذفها (مثل مفاتيح التشفير) والتي كان يعتمد عليها للوصول إلى البيانات المشفرة. ولكن البرمجيات التي يوفرها بائعو البرامج المستقلون والتي تعتمد على تقنية مكافحة السرقةIntel® AT قد تخزن مواد التشفير تلك في طقم الرقاقات داخل الحاسوب. لتمكين الوصول إلى البيانات المشفرة مجدداً في حال تمت استعادة الحاسوب المفقود، يجب عمل نسخة احتياطية من مواد التشفير أو إيداعها في مكان آمن مستقل عن الحاسوب بشكل مسبق (كجهاز منفصل أو خادم يوفره بائع البرامج المستقل الأمنية أو مزود هذه الخدمة). تعمل (منبهات) الكشف و(إجراءات) الاستجابة وآليات الاستعادة فقط بعد تنشيط وإعداد وظيفة مكافحة السرقة الخاصة بإنتل Intel AT. تتطلب عملية التنشيط إجراء تسجيل في الخدمة للحصول على رخصة من مزود برمجيات أو خدمات أمنية معتمد لكل حاسوب أو لكل مجموعة من الحواسيب. كما يتطلب التنشيط أيضاً عملية تركيب وإعداد يقوم بها المشتري أو مزود الخدمة وقد يتضمن ذلك البرمجة النصية من خلال وحدة التحكم الطرفية . قد لا تتوافر أجزاء محددة من هذه الوظيفية لدى بعض مقدمي الخدمة أو بائعي البرامج المستقلين. قد لا تتوافر كافة الوظائف التي تتضمنها التقنية في كافة البلدان. لا تتحمل Intel أي مسؤولية في حالة فقدان البيانات و/أو الأنظمة أو سرقتها أو أي أضرار أخرى ناتجة عن ذلك.