إصدار المستعرض الذي تستخدمه لا يوصى به لهذا الموقع.
يُرجى التفكير في الترقية إلى أحدث إصدار للمستعرض لديك بالنقر فوق أحد الروابط التالية.

Intel® Xeon Phi™ Product Family

Power your breakthrough innovations with the highly parallel processing of the Intel® Xeon Phi™ coprocessor. We have packed over a teraFLOPS of double-precision peak performance into every chip.

Weather

The weather vertical needs a tremendous amount of compute capabilities to accurately predict weather all over the world, including the formation of tornados, the direction of a hurricane, and rain fall predictions. Weather Research and Forecasting (WRF) is one of the more frequently used weather simulation packages.

Developer starter kits >

Intel measured as of May 2014

WRF v3.5.1:

Hardware: Two-socket server with Intel® Xeon® processor E5-2697 v2 (12C, 2.7 GHz, 130 W), each node equipped with one Intel® Xeon Phi™ coprocessor (7120 c0, 61 core, 1.238 GHz, 16 GB at 5.5 GT/s) in a four-node Fourteen Data Rate (FDR) cluster.

WRF is available from the US National Center for Atmospheric Research in Boulder, Colorado; it is available from http://www.wrf-model.org/.

Intel® Manycore Platform Software Stack (Intel® MPSS) 6720-16, Compiler rev 192, Intel® MPI Library rev 3.6

WRF CONUS2.5km workload available from http://www.mmm.ucar.edu/wrf/WG2/bench/.

Performance comparison is based upon average timestep. We ignore initialization and post simulation file operations.

Conus2.5km run ATS KNC "Profit" % 4x12x2-20+0x0x0-0 2.224642 4x12x2-20+4x8x30-30 1.425497 56.06079844

Modifications: -DINTEL_ALIGN64 - removed from AVX version; -fp-model fast=1 -> fast=2         

1x12x2-20+1x8x30-30

1    2   3   4   5   6   7    8

For the equation above, 1 corresponds to the first number in the equation, 2 corresponds to the second, etc. Below is the legend for what each number represents.

1 number of nodes

2 number of ranks on the host

3 number of OMP threads/rank

4 number of tiles

5 number of KNC cards

6 number of MPI ranks/card

7 number of OMP threads/rank

8 number of tiles

Source:  Intel Internal Testing TR2054

Additional information: 1 2 3 4 5

 

مقاطع فيديو ذات صلة

معلومات المنتج والأداء

1

من الممكن أن يكون قد تم تحسين أداء البرامج وأعباء العمل في اختبارات الأداء على معالجات Intel®‎ المصغرة فقط. يتم قياس اختبارات الأداء مثل SYSmark وMobileMark باستخدام أنظمة ومكونات وبرامج وعمليات ووظائف حاسوبية محددة. وقد يؤدي التغيير في أيّ من هذه العوامل إلى اختلاف في النتائج. عليك الرجوع إلى اختبارات أداء ومعلومات أخرى من شأنها مساعدتك في إجراء تقييم كامل لمشترياتك المتوقعة، بما في ذلك أداء المنتج عند استخدامه مع منتجات أخرى. لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الصفحة www.intel.com/performance.

2

Intel does not control or audit the design or implementation of third party benchmarks or websites referenced in this document. Intel encourages all of its customers to visit the referenced websites or others where similar performance benchmarks are reported and confirm whether the referenced benchmarks are accurate and reflect performance of systems available for purchase.

3

لا تعدّ أرقام معالجات Intel مقياساً للأداء. تميز أرقام المعالجات بين الخصائص في كل عائلة من المعالجات، وليس بين عائلات المعالجات المختلفة. انظر www.intel.com/content/www/xr/ar/processors/processor-numbers.html للحصول على التفاصيل.

4

يجوز لمجمعي إنتل تحسين الدرجة نفسها للمعالجات المصغرة غير المتوفرة من إنتل، وذلك بالنسبة لعمليات التحسين غير المقتصرة على معالجات Intel®‎ المصغرة. وتشمل التحسينات مجموعتَي التعليمات SSE2 وSSE3 وتحسينات أخرى. ولا تضمن إنتل توافر أي عملية تحسين للمعالجات المصغرة غير المصنوعة من إنتل أو وظائفها أو فاعليتها. والهدف من عمليات التحسين المعتمدة على المعالجات المصغرة في هذا المنتج الاستخدام في معالجات إنتل المصغرة. وتقتصر بعض عمليات التحسين غير الخاصة بهندسة Intel®‎ المصغرة على معالجات إنتل المصغرة. يُرجى الرجوع إلى دليل المستخدم والدليل المرجعي للمنتج المعني للحصول على مزيد من المعلومات بشأن مجموعات التعليمات الخاصة التي يشملها هذا الإشعار. مراجعة الإشعار رقم 20110804

5

قد تتطلب هندسات الأجهزة المختلفة رمز مصدر مختلف. تستند النتائج على الجهود القصوى التي تبذلها إنتل لاستخدام رمز محسّن لتشغيل كل الهندسات وإنجاز العمل نفسه. قد تؤدي تحسينات الرموز المستقبلية إلى نتائج مختلفة.

صُممت عمليات التحسين المعتمدة على المعالجات الدقيقة في هذا المنتج للاستخدام في معالجات Intel®‎ الدقيقة. ويتم حجز عمليات تحسين معينة ليست مقصورة على بنية Intel الدقيقة من أجل معالجات Intel الدقيقة. يُرجى الرجوع إلى دليل المستخدم والدليل المرجعي للمنتج المنطبق للحصول على مزيد من المعلومات بشأن مجموعات التعليمات الخاصة التي يشملها هذا الإشعار.

مراجعة الإشعار رقم 20110804