• <المزيد على Intel.com

Intel® Xeon® Processor E5-2600 v2 Product Family

Virtualization performance benchmarks

Intel® Xeon® processor badge

The Intel® Xeon® processor E5-2600 v2 product family is at the heart of an agile and efficient data center that meets your diverse needs. These engineering marvels are designed to deliver the best combination of performance, energy efficiency, integrated workload optimizations, and cost-effectiveness. Whether you are improving agility through virtualization, running cloud-based services, or running high-performance computing applications, such as design automation and real-time financial transactions, you’ll be delighted by better than ever performance and energy efficiency. New virtualizatyion and security features work together to deliver a more trusted compute environment. You will be able to harness big data and deliver new services with deeper insights, enabled by Intel® Integrated I/O, which helps you to eliminate data bottlenecks across the platform. The Intel® Xeon® processor E5-2600 v2 product family—versatile processors at the heart of today’s data center.

Virtualized Server Consolidation Performance using VMmark* v2.5

VMmark* is a free tool that hardware vendors, virtualization software vendors, and other organizations use to measure the performance and scalability of applications running in virtualized environments. VMmark 2.x measures the performance of multi-host virtual environments and is designed as a tile-based benchmark consisting of a diverse set of workloads commonly found in the data center. The virtual machine configurations and the software stacks inside the virtual machines are fixed as part of the benchmark specification and is meant to be representative of a general-purpose virtualization environment. VMmark 2.5 adds increased parallelism, additional client support, support for vSphere* 5.1, support for short runs, and enhanced messaging.

VMmark enables users to:

  • Measure virtual data center performance accurately and reliably
  • View and compare the performance of different hardware and virtualization platforms

VMware VMmark* is a product of VMware, Inc.

Best publications as of September 10, 2013.

تفاصيل التكوين:


Intel® Xeon® Processor E5-2690-based Platform Intel® Xeon®Processor E5-2697 v2-based Platform

System

Fujitsu PRIMERGY RX300 S7*

HP ProLiant DL380p Gen8*

Number of processors

2

2

Number of cores / threads

8/16 per processor

12/24 per processor

Processor speed

2.9 GHz

2.7 GHz

Processor third-level cache

20 MB

30 MB

Platform manufacturer

Fujitsu

Hewlett-Packard

System memory

256 GB

256 GB

Operating system

Microsoft Windows* Server 2008 R2 Enterprise (64-bit)

 

Microsoft Windows 2008 R2 Enterprise (64-bit)

Hypervisor

VMware ESX* 5.1.0 Build 799733

VMware ESXi* 5.1.0 U1 Build 1065491

Source

http://www.vmware.com/a/assets/vmmark/pdf/2013-08-06-Fujitsu-RX300S7.pdf

http://www.vmware.com/a/assets/vmmark/pdf/2013-09-10-HP-ProLiantDL380pG8.pdf

Additional information: 1 2 3 4 5 6

معلومات المنتج والأداء

open

1. من المحتمل أن يكون قد تم ضبط حمل العمل والبرامج المستخدمة في اختبارات الأداء بالشكل الأمثل لتحقيق أفضل أداء على معالجات إنتل فقط. يتم قياس اختبارات الأداء مثل SYSmark* وMobileMark* باستخدام أنظمة ومكونات وبرامج وعمليات ووظائف حاسوبية محددة. وقد يؤدي التغيير في أيّ من هذه العوامل إلى اختلاف في النتائج. عليك الرجوع إلى اختبارات أداء ومعلومات أخرى من شأنها مساعدتك في إجراء تقييم كامل لمشترياتك المتوقعة، بما في ذلك أداء المنتج عند استخدامه مع منتجات أخرى. لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الصفحة www.intel.com/performance.

2. تقنية تحسين السرعة Intel SpeedStep® : انظر باحث مواصفات المعالج على الموقع في الموقع http://ark.intel.com أو اتصل بمندوب Intel الذي تتعامل معه لمزيد من المعلومات.

3. تتطلب نظاماً يعتمد تقنية تعزيز السرعة Intel® Turbo Boost. تُعد تقنية تعزيز السرعة Intel Turbo Boost 2.0 الجيل الجديد من تقنيات تعزيز السرعة من إنتل وهي متوافرة فقط في بعض معالجات إنتل. راجع الشركة المصنعة لجهاز الكمبيوتر الشخصي. يختلف الأداء حسب الأجهزة والبرامج وتكوين النظام. لمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الموقع التالي www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/turbo-boost/turbo-boost-technology.html.

4. تتطلب تقنية خيوط المعالجة فائقة التعدد Intel® HT نظاماً حاسوبياً يوفر دعم هذه التقنية على مستوى كل من المعالج وطقم الرقاقات ونظام BIOS ونظام التشغيل. وسيختلف الأداء حسب الأجهزة والبرامج المستخدمة لديك. لمزيد من المعلومات، بما في ذلك المعالجات التي تدعم خيوط المعالجة فائقة التعدد، انظر الصفحة www.intel.com/products/ht/hyperthreading_more.htm

5. لا تعدّ أرقام معالجات Intel مقياساً للأداء. تميز أرقام المعالجات بين الخصائص في كل عائلة من المعالجات، وليس بين عائلات المعالجات المختلفة. انظر www.intel.com/content/www/us/en/processors/processor-numbers.html للحصول على التفاصيل.

6. تم تقدير النتائج بناءً على تحليلات داخلية أجرتها Intel وهي مقدمة للاطلاع فقط. قد يؤثر أي اختلاف في أجهزة النظام أو تصميم أو تكوين البرامج على الأداء الفعلي.