• <المزيد على Intel.com

The Intel® Core™ Processor Family: Not Just Faster. Smarter. - Previous Generation Intel® Core™ i5 Processor

Intel® Core™ i5 Processor

The previous generation Intel® Core™ i5 processor, part of Intel's family of processors, puts smart performance well within your reach. It delivers solid performance for everyday applications, with the ability to increase speed as needed for demanding tasks.

Thanks to the Intel® Turbo Boost Technology,1 the previous generation Intel Core i5 processor automatically adapts to whatever you are doing on your PC, dialing-up speed to respond quickly to your needs. The previous generation Intel Core i5 processor is smart performance with a speed boost.

The previous generation Intel Core i5 processor also features Intel® Hyper-Threading Technology,2 which enables each core of your processor to work on two tasks at the same time, delivering the performance you need for smart multitasking. Do not let too many open applications slow you and your PC down. Get smart performance now.

The performance comparisons shown below compare a PC based on the previous generation Intel Core i5-430M processor to a three-year-older PC based on the previous generation Intel® Core™ Duo processor T2250. The PC includes the Intel® HD Graphics, more memory, more storage capacity, and runs the newly released Microsoft Windows 7* operating system. The three-year-old PC has older graphics technology, less memory, less storage capacity, and runs Microsoft Windows Vista*.

 

Visual experience

The Intel® High Definition Experience and Performance Rate Test (Intel® HDXPRT) "Play HD Experience" rating describes the playback experience of the test system while playing HD Videos in H.264 and Flash* formats. The five-star rating system indicates the quality of experience (Excellent, Good, Fair, Poor or Very Poor) delivered by the test PC. The Intel® Core™ processor family with Intel® HD Graphics, brings enthusiast-class video playback to your PC.

Play HD Experience
Notebook PC Configuration
January 2010
Notebook PC configurations used for extreme performance measurements
Intel® Mobile System Previous generation Intel® Core™ Duo processor
Previous generation Intel® Core™ Duo processor
Platform
Dell Inspiron* 640M Dell Inspiron* 14
Processor name Previous generation Intel® Core™ Duo processor T2250 Previous generation Intel® Core™ i5-430M processor
Processor speed 1.73 GHz 2.26 GHz
Front-side bus 533 MHz Integrated memory controller
Processor secondary cache
2MB Level 2 Cache 3MB Level 3 Cache
Chipset Mobile Intel® 945GM Express Chipset Mobile Intel® HM55 Express Chipset
Chipset INF file 8.1.1.1010 9.1.1
Platform BIOS Dell* ver A03 Dell* ver A01
System memory 2x1GB DDR2-533 2x2GB DDR3-1066
Hard disk Hitachi* HTS723232L9A360 320GB 7200rpm SATA2 Hitachi* HTS723232L9A360 320GB 7200rpm SATA2
Video card
Intel® Graphics Media Accelerator 950 (Intel® GMA 950) Intel® HD Graphics
Video memory size/type
8 MB - dedicated 32 MB - dedicated
Video driver version
7.14.10.1409 8.15.10.2086
Graphics 1280 x 800, 32-bit color 1366 x 768, 32-bit color
Sound card and driver version
Microsoft* High Definition Audio V.6.0.6000.16386 Realtek* High Definition Audio V.6.0.1.5951
Network card Broadcom 440x 10/100, Microsoft* V.4.49.0.0 Realtek* PCIe FE V.7.6.820.2009
Operating system
Microsoft Vista* Ultimate, 6.0 Build 6001, on NTFS, 32 bit Microsoft Windows 7* Ultimate, 6.1 Build 7600, on NTFS, 64 bit
DirectX* version
Microsoft DirectX* 10 Microsoft DirectX* 11
Power management mode
High performance High performance
Battery specifications
52 Wh 43 Wh

Additional information: 3, 4, 5, 6, 7, 8,

معلومات المنتج والأداء

open

1. تتطلب تقنية تعزيز السرعة Intel® Turbo Boost Technology حاسوباً مزوداً بمعالج يدعم هذه التقنية. يختلف أداء تقنية تعزيز السرعة Intel Turbo Boost حسب الأجهزة والبرامج والتكوين العام للنظام. استشر الشركة المصنعة لحاسوبك لمعرفة إن كان يدعم تقنية Intel Turbo Boost Technology. انظر www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/turbo-boost/turbo-boost-technology.html لمزيد من المعلومات.

2. تتطلب تقنية خيوط المعالجة فائقة التعدد Intel® HT نظاماً حاسوبياً يوفر دعم هذه التقنية على مستوى كل من المعالج وطقم الرقاقات ونظام BIOS ونظام التشغيل. وسيختلف الأداء حسب الأجهزة والبرامج المستخدمة لديك. لمزيد من المعلومات، بما في ذلك المعالجات التي تدعم خيوط المعالجة فائقة التعدد، انظر الصفحة www.intel.com/products/ht/hyperthreading_more.htm

3. لمزيد من المعلومات حول أرقام معالجات Intel®، قم بزيارة www.intel.com/content/www/us/en/processors/processor-numbers.html.

4. قد تختلف نتائج اختبارات الأداء النهائية التي تعتمد على النسخة النهائية من نظام BIOS عن النتائج المذكورة هنا. تم اختبار الأداء والتقييم باستخدام أنظمة كمبيوتر و/أو مكونات معينة، وتعكس النتائج الأداء التقريبي لمنتجات Intel®‎ كما تم قياسها في تلك الاختبارات. قد يؤثر أي اختلاف في أجهزة النظام أو تصميم أو تكوين البرامج على الأداء الفعلي. ينبغي على المشترين الرجوع إلى مصادر معلومات أخرى لتقييم أداء الأنظمة أو المكونات التي يفكرون في شرائها. للمزيد من المعلومات عن اختبارات الأداء، وعن أداء منتجات إنتل، يرجى زيارة الصفحة www.intel.com/performance/

5. طقم الاختبار PCMark* Vantage هو مجموعة من الاختبارات أحادية ومتعددة الخيوط لقياس أداء المعالج والرسوميات وسواقة الأقراص الصلبة، مع التركيز على اختبار تطبيقات Windows Vista*. تم اختيار الاختبارات بحيث تمثل مجموعة جزئية من سيناريوهات استخدام Windows Vista Consumer Scenarios الإفرادية.

6. اختبار تقييم تجربة وأداء التحديد العالي Intel® HDXPRT 2009 هو اختبار معياري يشغّل تطبيقات الوسائط الرقمية الموجهة للمستهلكين على الكمبيوتر الشخصي ويقيس الأداء ويقدم مؤشراً عن جودة عرض الفيديو المتوقعة. ينفذ Intel® HDXPRT 2009 الاختبارات بشكل تلقائي باستخدام تطبيقات متوافرة تجارياً من فئات الاستخدامات التالية: ترميز الموسيقى، وتحرير الصور والفيديو، وعرض الفيديو عالي التحديد قد تختلف النتائج اعتماداً على متغيرات عدة في النظام المختبر، منها المعالج والذاكرة ومحرك الأقراص وبطاقة الرسوميات ونظام التشغيل. للمزيد من المعلومات يمكنكم زيارة الموقع: www.intelcapabilitiesforum.net/articles/hdxprt_2009/.

7. برنامج 3DMark* Vantage هو اختبار لأداء الرسوميات ثلاثية الأبعاد تم تصميمه خصيصاً من أجل نظام التشغيل مايكروسوفت ويندوز فيستا وبرمجية DirectX* 10. ويتضمن اختبارين اثنين للرسوميات واختبارين لوحدة المعالجة المركزية والعديد من اختبارات المزايا الأخرى. تقيس اختبارات وحدة المعالجة المركزية مساهمة المعالج في أداء الرسومات ثلاثية الأبعاد بينما يقيس اختبار الرسومات أداء الألعاب ثلاثية الأبعاد من خلال اختبار محاكاة.

8. تم اختبار الأداء والتقييم باستخدام أنظمة كمبيوتر و/أو مكونات معينة، وتعكس النتائج الأداء التقريبي لمنتجات Intel®‎ كما تم قياسها في تلك الاختبارات. قد يؤثر أي اختلاف في أجهزة النظام أو تصميم أو تكوين البرامج على الأداء الفعلي. ينبغي على المشترين الرجوع إلى مصادر معلومات أخرى لتقييم أداء الأنظمة أو المكونات التي يفكرون في شرائها. لمزيد من المعلومات حول اختبارات الأداء وحول أداء منتجات Intel، قم بزيارة الموقع التالي: www.intel.com/content/www/us/en/benchmarks/resources-benchmark-limitations.html.